

Reklamační řád
I. Úvodní ustanovení
Tento reklamační řád se vztahuje na prodej zboží z internetového obchodu www.konska-krmiva.cz, prodávající: Alena Valentová, se sídlem Hradištko 38, 28912 Sadská, zapsanou v obchodním rejstříku vedeném od 14.1.2015 v Nymburce, IČO: 03718964, DIČ: CZ8760092660, tel. +420 607672470, email: alena.dymokury@gmail.com (dále jen „Prodávající“).
Tento reklamační řád obsahuje informace o rozsahu, podmínkách a způsobu uplatnění práva z vadného plnění (dále jen „reklamace“) v souvislosti s kupními smlouvami uzavřenými mezi zákazníkem a prodávajícím, spolu s údaji o tom, kde lze reklamaci uplatnit.
II. Rozsah práv z vadného plnění
Práva a povinnosti prodávajícího a zákazníka ohledně záruky prodávajícího za jakost zboží při převzetí a práva zákazníka z vadného plnění se řídí příslušnými obecně závaznými předpisy (zejména ustanovením § 2161 a násl. zákona č. 89/2012 Sb. (dále jen „občanský zákoník“) a zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele (dále jen „zákon o ochraně spotřebitele“).
III. Podmínky a lhůty uplatnění reklamace
- Lhůta uplatnění reklamace začíná běžet dnem převzetí zboží kupujícím, který je uveden v daňovém dokladu, nebo na záručním listě či jiném takovém dokumentu.
- Standartní záruční lhůty na spotřební zboží jsou 24. měsíců, jde-li o prodej potravinářského zboží, je záruční doba 8 dní, u prodeje krmiv je 3 týdny.
- U spotřebního zboží je kupující oprávněn uplatnit právo z vad pouze do data vyznačeného na obalu takového zboží, je-li tato lhůta kratší než uvedená v odst. III.2. tohoto reklamačního řádu
- Reklamaci je nezbytně nutné uplatnit bez zbytečného odkladu, ihned jakmile se vada objevila. Případné prodlení při pokračujícím užívání zboží může zapříčinit prohloubení vady, znehodnocení zboží a může být důvodem odmítnutí reklamace.
- Reklamuje-li kupující zboží oprávněně, neběží lhůta pro reklamaci po dobu, kdy je zboží v opravě, a kupující jej nemůže využívat.
IV. Způsob uplatnění reklamace
- Zákazník informuje o reklamaci osobně (bod. IV.4.), nebo emailem na dymokury@gmail.com.
- Reklamovaného zboží prokazuje zákazník nákupním dokladem.
- Při reklamaci zboží je kupující povinen společně se zbožím, nebo odesláním elektronicky, doložit vyplněný „Reklamační formulář“, kde budou uvedeny všechny potřebné informace o kupujícím, o zboží, důvodu reklamace, návrhu způsobu řešení reklamace. Reklamační formulář je přílohou tohoto Reklamačního řádu, nebo jej najdete na internetových stránkách prodejce.
- Zákazník uplatňuje reklamaci (vrácení zboží) na adrese: 1.Máje 11, 28901 Dymokury osobně, nebo posláním přepravními službami.
- Za okamžik uplatnění reklamace se považuje okamžik, kdy prodávající obdržel od kupujícího reklamované zboží.
- Reklamace se považuje za řádně uplatněnou, jestliže reklamaci nebrání obecné zásady hygieny. Zákazník je povinen předložit reklamované zboží vyčištěné, zbavené všech nečistot a hygienicky nezávadné. Prodávající je oprávněn odmítnout převzít k reklamačnímu řízení zboží, které nebude splňovat výše uvedené zásady obecné hygieny (zejména vyhláška č. 91/1984 Sb., o opatřeních proti přenosným nemocem).
V. Záruka za jakost
- Prodávající odpovídá zákazníkovi, že zboží při převzetí nemá vady. Zejména prodávající odpovídá zákazníkovi, že v době, kdy zákazník zboží převzal:
- má zboží vlastnosti, které si prodávající a zákazník ujednali, a chybí-li ujednání, takové vlastnosti, které prodávající nebo výrobce popsal nebo které zákazník očekával s ohledem na povahu zboží a na základě reklamy jimi prováděné,
- se zboží hodí k účelu, který pro její použití prodávající uvádí nebo ke kterému se zboží tohoto druhu obvykle používá,
- je zboží v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti, a
- zboží vyhovuje požadavkům právních předpisů.
- Kupující je povinen při osobním převzetí od prodávajícího zkontrolovat přebírané zboží, jeho úplnost a nepoškozenost obalů.
- Kupující je povinen při převzetí od přepravce řádně zkontrolovat stav přebíraného zboží, jeho úplnost a nepoškozenost obalů podle přepravního listu. V případě nesrovnalostí či poškozeného obalu:
- nemusí zákazník zboží převzít. Důvod sdělí kurýrovi přepravní společnosti, který jej zaznamená do přepravního listu a zboží bude vráceno prodávajícímu
- může zboží převzít, ale musí kurýrovi sdělit míru a rozsah poškození zboží (někdy postačí uvést jen, že zboží „přebíráte s výhradou“), který jej zaznamená do přepravního listu. Pak je možné uplatňovat reklamaci, kdy se přepravou mohlo zboží poškodit, nebo není-li převzatá zásilka kompletní a zboží či jeho část chybí.
VI. Výjimky z odpovědnosti za vady
Prodávající neodpovídá za vady zboží v následujících případech:
- u zboží prodávaného za nižší cenu na vadu, pro kterou byla nižší cena ujednána,
- na opotřebení zboží způsobené jeho obvyklým užíváním,
- je způsobena kupujícím a vznikla nesprávným používáním, skladováním, nesprávnou údržbou, zásahem kupujícího, či mechanickým poškozením
- jde-li o zboží použité a vada odpovídá míře používání nebo opotřebení, které mělo zboží v době převzetí zboží kupujícím;
- mechanické poškození zboží,
- provedení nekvalifikovaného zásahu či změna parametrů;
- vada vznikla neodbornou instalací, zacházením, obsluhou nebo zanedbáním péče o zboží,
- používání zboží v podmínkách, které neodpovídají svojí teplotou, prašností, vlhkostí, chemickými a mechanickými vlivy prostředí, které je prodejcem nebo výrobcem určeno;
- u krmiv které jsou zbožím podléhajícím rychlé zkáze a nevztahuje se na ně záruční lhůta 24 měsíců. Na zboží je výrobcem garantovaná trvanlivost dodávaných krmiv nebo je uvedena lhůta spotřeby.
- vznikne-li zjevná vada během přepravy zboží ke kupujícímu (poškozené, promočené obaly zboží, nestandartním přelepením zásilky – kdy některé přepravní služby poškozený balík přelepují opakovaně na depu, aby nedošlo ke ztrátě vnitřku zásilky, ovšem už v tu dobu může být zásilka neúplná), kterou kupující nesdělí kurýrovi a vada nebude uvedena v přepravním listě pro následné řešení a uplatnění reklamace
- poškození v důsledku vyšší moci
VII. Vyřízení reklamace
- Prodávající je povinen o reklamaci rozhodnout ihned, ve složitých případech do 5 pracovních dnů. Do této lhůty se nezapočítává doba potřebná k odbornému posouzení vady. Prodávající je povinen zákazníkovi vydat písemné potvrzení, ve kterém bude uvedeno datum a místo uplatnění reklamace, charakteristika vytýkané vady, požadovaný způsob vyřízení reklamace a způsob, jakým bude kupující informován o jejím vyřízení, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace.
- Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající s kupujícím nedohodne na delší lhůtě. Marné uplynutí této lhůty se považuje za podstatné porušení smlouvy.
- Nemá-li zboží vlastnosti stanovené v čl. IV.1. výše, může zákazník požadovat i dodání nového zboží bez vad, pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené, ale pokud se vada týká pouze součásti věci, může zákazník požadovat jen výměnu součásti; není-li to možné, může odstoupit od smlouvy. Je-li to však vzhledem k povaze vady neúměrné, zejména lze-li vadu odstranit bez zbytečného odkladu, má zákazník právo na bezplatné odstranění vady.
- Právo na dodání nového zboží, nebo výměnu součásti má zákazník i v případě odstranitelné vady, pokud nemůže věc řádně užívat pro opakovaný výskyt vady po opravě nebo pro větší počet vad. V takovém případě má zákazník i právo od kupní smlouvy odstoupit.
- Neodstoupí-li zákazník od kupní smlouvy nebo neuplatní-li právo na dodání nového zboží bez vad, na výměnu jeho součásti nebo na opravu zboží, může požadovat přiměřenou slevu. Zákazník má právo na přiměřenou slevu i v případě, že mu prodávající nemůže dodat nové zboží bez vad, vyměnit jeho součást nebo zboží opravit, jakož i v případě, že prodávající nezjedná nápravu v přiměřené době nebo že by zjednání nápravy zákazníkovi působilo značné obtíže.
- Právo z vadného plnění zákazníkovi nenáleží, pokud zákazník před převzetím zboží věděl, že zboží má vadu, anebo pokud zákazník vadu sám či třetí osobou způsobil.
- Je-li vadné plnění podstatným porušením smlouvy, má zákazník právo:
- na odstranění vady dodáním nové věci bez vady nebo dodáním chybějící věci,
- na odstranění vady opravou věci,
- na přiměřenou slevu z kupní ceny, nebo
- odstoupit od smlouvy.
- Zákazník sdělí prodávajícímu, jaké právo si zvolil, při oznámení vady, nebo bez zbytečného odkladu po oznámení vady. Provedenou volbu nemůže zákazník změnit bez souhlasu prodávajícího; to neplatí, žádal-li zákazník opravu vady, která se ukáže jako neopravitelná. Neodstraní-li prodávající vady v přiměřené lhůtě či oznámí-li zákazníkovi, že vady neodstraní, může zákazník požadovat místo odstranění vady přiměřenou slevu z kupní ceny, nebo může od smlouvy odstoupit.
- Dokud zákazník neuplatní právo na slevu z kupní ceny nebo neodstoupí od smlouvy, může prodávající dodat to, co chybí, nebo odstranit právní vadu. Jiné vady může prodávající odstranit podle své volby opravou zboží nebo dodáním nového zboží; volba nesmí zákazníkovi způsobit nepřiměřené náklady.
- Neodstraní-li prodávající vadu zboží včas nebo vadu věci odmítne odstranit, může zákazník požadovat slevu z kupní ceny, anebo může od smlouvy odstoupit. Provedenou volbu nemůže zákazník změnit bez souhlasu prodávajícího.
- Je-li reklamace uznána za oprávněnou, má kupující právo na úhradu účelně vynaložených nákladů spojených s uplatněním reklamace
- V případě vyřešená reklamace výměnou zboží neběží nová lhůta pro uplatnění práv z vadného plnění, ale pokračuje běh lhůty reklamovaného zboží
VIII. Závěrečná ustanovení
Reklamace se vyřizují v souladu s tímto reklamačním řádem, občanským zákoníkem, zákonem o ochraně spotřebitele a dalšími příslušnými právními předpisy.
Tento reklamační řád nabývá účinnosti dne 21.11.2022.